Školní družina
O nás
Školní družina plní výchovně vzdělávací cíle, rozvíjí specifické nadání žáků, pomáhá žákům překonávat jejich handicapy a plnohodnotně využívat volný čas. Je místem pro odpočinek a relaxaci i místem, kde se mohou setkávat žáci z různých tříd a mít dostatek prostoru ke hře a kamarádství.
Školní družina je určena především pro žáky prvního stupně základní školy a prvního i druhého stupně základní školy speciální. K pravidelné docházce však jsou přijímáni i žáci druhého stupně základní školy, pokud oddělení nedosáhnou své kapacity – 80 žáků.
Pro zajištění spokojenosti žáků a řádného chodu školní družiny je velmi důležitý vzájemný respekt a úzká spolupráce mezi rodiči, zákonnými zástupci a vychovateli a ostatními pedagogickými pracovníky.
Veškeré další informace týkající se například úplaty za školní družinu, vnitřního řádu školní družiny, formulářů ke stažení najdete v sekci ŠKOLA – ŠKOLNÍ DRUŽINA – Formuláře, dokumenty.
Jak to u nás vypadá?
Školní družina je rozdělena do šesti oddělení. Její provoz začíná v 6,30 hodin ráno a končí v 16,00 hodin odpoledne. Pět oddělení využívá pro svoji každodenní činnost učebny v hlavní budově školy. Jedno oddělení se nachází mimo hlavní budovu školy, v budově na druhé straně školního pozemku. V tomto oddělení se také mezi 14,30 a 15,00 hod schází děti ze všech ostatních oddělení a tráví zbylý čas ve školní družině společně.
1. oddělení |
vychovatelka |
Milena Koubková |
2. oddělení |
vychovatelka |
Liliana Sejrková |
3. oddělení |
vychovatelka |
Soňa Vágnerová, BBus (Hons) |
4. oddělení |
vychovatelka |
Mgr. Radka Pechová |
5. oddělení |
vychovatelka |
Šárka Demetrová, DiS |
6. oddělení |
vedoucí vychovatelka |
Markéta Nárovcová |
Činnost školní družiny
Školní družina nabízí účastníkům zájmové, vzdělávací, odpočinkové a spontánní činnosti. Nabízíme aktivity v oblasti sportovní, estetické, pracovní, rekreační a společenskovědní výchovy. Obsahová náplň těchto oblastí probíhá v souladu se školním vzdělávacím programem školní družiny Hrou ke spokojenosti. Výchovně vzdělávací aktivity jsou rozvrženy v týdenních plánech. Pravidelně se střídají činnosti různého charakteru.
Účastníci školní družiny na základně svých schopností a dovedností prochází činnostmi, které vyplývají z celoročního plánu školní družiny. Mezi výchovně vzdělávací cíle patří respektující vztahy k lidem i k přírodě, ochrana zdraví, otevřená komunikace, schopnost spolupráce a respekt k druhým lidem. Působíme také v oblasti prevence rizikového chování, ochrana před násilím, šikanou a dalšími patologickými jevy, a při všech činnostech dbáme na fyzickou i psychickou bezpečnost účastníků školní družiny a emociální pohodu.
Během školního roku se účastníci aktivně zapojují do všech činností školní družiny. Vychovatelky ve spolupráci s asistenty pedagoga vytváří příjemné a podnětné prostředí, dbají na dodržování pravidel slušného chování, přátelských vztahů mezi dětmi, vedou k dodržování bezpečnosti a k šetrnému zacházení s hračkami i dalším vybavením školy. Rozvíjí samostatné a zdravé sebevědomí, vytváří pocit pohody a harmonie a vedou k získávání samostatnosti při řešení problémů.
Náplň činností je věkově přiměřená, motivující a respektující individualitu. Vždy zohledňuje individuální možnosti a pokrok a dodává účastníkům školní družiny dostatečnou zpětnou vazbou.
Školní družina
O nás
Školní družina plní výchovně vzdělávací cíle, rozvíjí specifické nadání žáků, pomáhá žákům překonávat jejich handicapy a plnohodnotně využívat volný čas. Je místem pro odpočinek a relaxaci i místem, kde se mohou setkávat žáci z různých tříd a mít dostatek prostoru ke hře a kamarádství.
Školní družina je určena především pro žáky prvního stupně základní školy a prvního i druhého stupně základní školy speciální. K pravidelné docházce však jsou přijímáni i žáci druhého stupně základní školy, pokud oddělení nedosáhnou své kapacity – 80 žáků.
Pro zajištění spokojenosti žáků a řádného chodu školní družiny je velmi důležitý vzájemný respekt a úzká spolupráce mezi rodiči, zákonnými zástupci a vychovateli a ostatními pedagogickými pracovníky.
Veškeré další informace týkající se například úplaty za školní družinu, vnitřního řádu školní družiny, formulářů ke stažení najdete v sekci ŠKOLA – ŠKOLNÍ DRUŽINA – Formuláře, dokumenty.
Jak to u nás vypadá?
Školní družina je rozdělena do šesti oddělení. Její provoz začíná v 6,30 hodin ráno a končí v 16,00 hodin odpoledne. Pět oddělení využívá pro svoji každodenní činnost učebny v hlavní budově školy. Jedno oddělení se nachází mimo hlavní budovu školy, v budově na druhé straně školního pozemku. V tomto oddělení se také mezi 14,30 a 15,00 hod schází děti ze všech ostatních oddělení a tráví zbylý čas ve školní družině společně.
Činnost školní družiny
Školní družina nabízí účastníkům zájmové, vzdělávací, odpočinkové a spontánní činnosti. Nabízíme aktivity v oblasti sportovní, estetické, pracovní, rekreační a společenskovědní výchovy. Obsahová náplň těchto oblastí probíhá v souladu se školním vzdělávacím programem školní družiny Hrou ke spokojenosti. Výchovně vzdělávací aktivity jsou rozvrženy v týdenních plánech. Pravidelně se střídají činnosti různého charakteru.
Účastníci školní družiny na základně svých schopností a dovedností prochází činnostmi, které vyplývají z celoročního plánu školní družiny. Mezi výchovně vzdělávací cíle patří respektující vztahy k lidem i k přírodě, ochrana zdraví, otevřená komunikace, schopnost spolupráce a respekt k druhým lidem. Působíme také v oblasti prevence rizikového chování, ochrana před násilím, šikanou a dalšími patologickými jevy, a při všech činnostech dbáme na fyzickou i psychickou bezpečnost účastníků školní družiny a emociální pohodu.
Během školního roku se účastníci aktivně zapojují do všech činností školní družiny. Vychovatelky ve spolupráci s asistenty pedagoga vytváří příjemné a podnětné prostředí, dbají na dodržování pravidel slušného chování, přátelských vztahů mezi dětmi, vedou k dodržování bezpečnosti a k šetrnému zacházení s hračkami i dalším vybavením školy. Rozvíjí samostatné a zdravé sebevědomí, vytváří pocit pohody a harmonie a vedou k získávání samostatnosti při řešení problémů.
Náplň činností je věkově přiměřená, motivující a respektující individualitu. Vždy zohledňuje individuální možnosti a pokrok a dodává účastníkům školní družiny dostatečnou zpětnou vazbou.